Landi KM 2011

Idag var det ju tävling, jag kan nog ärligt och äckligt nog säga att det enda jag åt och "åt" idag var två skivor med Hönökaka, och sedan lite spya, mysigt va? Jag var så himla nervös när vi skulle gå till incheckningen att jag faktiskt var suuupernära på att spy, men jag höll inne det och det smakade uscha! :S

Hur som helst, bort från detta äckliga och till något annat - hur det gick.
Jag fick fel galopp tyvärr, vi var 4 på banan och de 3 förutom jag var framför mig och när vi skulle visa galopp så började dem tidigare än mig (jag ville trava först och sedan galopp så det blev rätt), men då kände väl Ljuffen att "Wow! Ska vi springa ikapp!?!?" Så där sprang han och tog fel galopp, jag hann alltså inte fatta rätt galopp och han ville inte stanna så jag kunde börja om på nytt utan han ville verkligen springa. Det jag gjorde var att när det var 15 sekunder kvar av momentet så skakade jag bara på huvudet och log, vad annars kunde jag ha gjort? Surat ihop och skrika på min häst? Aldrig! Han gjorde sitt bästa trots allt, han blev bara lite för tävlingsinriktad på helt fel tävlingspår ;)

Vill ni kanske veta mina poäng jag fick av domarna?

Domare 1
Tölt: 4,5
Trav: 5,0
Skritt: 5,5
Galopp: 0

Totalt 3,8

Domare 2
Tölt: 4,5
Trav: 5,5
Skritt: 5,0
Galopp: 0

Totalt 3,8

Domare 1
Tölt: 4,5
Trav: 5,5
Skritt: 4,5
Galopp: 0

Totalt 3,6


Får man fel galopp och inte rättar till det (/inte kan, i mitt fall) så får man helt enkelt en 0:a, tyvärr. Men jag är nöjd ändå! Det är roligt att tävla, kommer göra det så många fler gånger!

Här kommer en liten bild på mig och Ljúfur i hans bästa gångart for the day ;)


/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0