OS-Häst i Verona dog under tävling



VARNING, denna klipp innehåller material som kan verkas stöttande för några. Titta inte om du är känslig.

Text från SVT Sport:

Världsettan Eric Lamazes OS-guldhäst Hickstead föll ihop och dog under sin omgång i Veronas VC-hoppning.

Lamaze hade just ridit i mål under sin första runda med en rivning och skulle inte gå vidare till omhoppning när hästen plötsligt föll ihop under honom.

En chockad Lamaze fördes bort från arenan och hästen transporterades bort i en djurambulans.

Tävlingarna bröts och efter ett tag kom beslutet att avbryta tävlingarna helt.


Fy fasen vad hemskt! Jag vet inte hur jag hade reagerat om detta hade hänt mig.. Kan inte ens tänka tanken...

PS. Detta hände alltså nyss. Bara minuter innan jag lade ut detta på bloggen.

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0