Tsunami

Sitter i soffan här nere i vardagsrummet och tittar på CNN. Det har varit en tsunami i Japan i Stilla havet, en 8.9 magnitud jordbävning. Fy vad hemskt, och det är deras största någonsin, och Japan är ändå ett land som är rätt "vana" så att säga med jordbävningar och tsunamis, men detta är den största tsunamin som dem haft.
Dem har pratat om att vågen kommer drabba flera länder runt omkring Stilla havet, just nu väntar (hemskt det låter) Taiwan på att bli träffade av vågen, dem vet dock inte hur stor vågen kommer att vara när den träffar. Sedan blir det Filippinerna som träffas, och flera andra länder.

Update: Taiwan har nu träffats av minimala vågor.


"På bilden är det Japan som träffats, källa"

Jag är rätt glad över att vi ligger så långt ifrån Japan så vi kommer inte bli drabbade som tur var, men det är ändå runt 5O länder som kommer bli drabbade av detta. Detta för att Stilla havet är mer öppet vid Japan än vad det var vid Thailand år 2OO4.

Och jag som inte ens är intresserad av att titta på nyheter och sådant, men sånt här är rätt intressant och CNN är så mycket intressantare än vad de svenska nyheterna är.

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0