PONNYAKUTEN

Jag har fått för mig att titta på avsnitt av Ponnyakuten. Rätt intressant även om det är småtjejer och småkillar, har ju själv haft en "problemhäst" en gång i tiden, innan jag hade Ljúfur. En häst som bockade och sparkade när han tyckte det var jobbigt eller när man fattade galopp. Det gick inte heller att rida ut med andra då han fick flippen också och gjorde det ännu värre. Och att han var stel i sina rörelser gjorde det hela inte mycket bättre, det blir en hård "spark" i rumpan så man flög av som en vante..! Men jag gjorde så gott jag bara kunde med honom och han blev faktiskt bättre, även om min tränare gav upp och kallade honom det ena och det andra. Men jag gav inte upp! Och det gav resultat.
Men nu har jag en underbar häst som jag lärt allt själv från scratch i princip, så jag är som hans lilla mamma, ledare och jag är högsta hönset av oss två.
Nog om detta, nu ska jag titta vidare, jag är på avsnitt 4 nu!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0