Kladdkakemuffins

Sitter just nu i denna stund och äter kladdkaka med sked för jag har gjort dem extra kladdiga (och värmt dem i mikron för jag gjorde dem för några timmar sedan) och tittar på Hellcats, och skriver här på bloggen just nu.. Det får man ju inte glömma!

Idag på praktiken gjorde vi det "gamla vanliga", åkte och gav morgonhö till fölhagen, tog ut hästar, mockade, fixade hö och halm, lunchade, åt själva lunch, sopade i stallgången och sedan ser ni! Sedan fick jag rida! Underbara uppfinning! Fick rida en häst som heter Gustur, en islandshäst med färgen black, härlig häst! Dock 5-gångare så han gick lite "kamelgång" då och då. Väldigt pigg men när man väl hittat alla knappar och visat vem som faktiskt bestämmer av oss så var han härlig, stannade när man ville och gick han ett steg framåt utan att man sa åt honom att göra det så var det bara till att backa så stod han stilla sedan. Hoppas på att få rida fler gånger.. Hihi!
Och när vi ändå pratar hästar så åkte jag hem efter praktiken, åt och sedan bar det av till stall nummer 2 (eller nummer 1, det beror på hur man ser det) och skulle rida min egen häst! Men jag fick för mig att idag, idag skulle jag longera, med lina. Jag har inte longerat honom med lina förut då jag hellre löslongerar som han lyssnar så pass bra på , men idag testade jag med lina. Och innan denna  longering jag nu nämnt så mycket så fick han springa av sig med sin kompis Kolbeinn i paddocken, och det var himlans roligt tyckte han och visade sin finaste trav! Härliga hästen min. Och longeringen gick super! Testade att börja trava med han på lång lina, och sedan kortade jag allt mer och mer tills han kom rätt nära. Han började då gå i form och fick riktigt fina travsteg! I bägge varv, är det inte en go häst jag har så säg.

Nu ska jag återgå till kladdkakemuffins ätandet och filmtittandet! Godnatt på er som faktiskt läser min blogg!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0