HOW I MET YOUR MOTHER - tidsinställt inlägg

Eller, Makky med andra ord, hihi!

Min kompis bad mig skriva ett litet inlägg om hur jag träffade Makky, ska försöka få ihop en liten förståelig text om detta och skriva så gott jag kan.

Året var 2OO8, en varm kväll i Thailand, Krabi, Ao Nang på hotellet Golden Beach, en kvinna sjöng på hotellet som våra kompisar känner som var med oss i Thailand. I varje paus kom hon och satte sig hos oss och drack lite för sin hals och pratade lite. Hon spelade där rätt ofta på kvällarna och efter att hon spelat klart så kom hennes son, Makky, och hämtade henne på sin moppe.
Jag vågade aldrig prata med honom när han kom, men jag tittade ju såklart på honom, lite i smyg.
Ibland kom han tidigare till hotellet och hjälpte sin mamma med att spela gitarr, vilket jag tyckte han gjorde väldigt bra (men nu är han bättre)! Efter några kvällar så stannade jag och en kompis till oss (som är mycket äldre än mig, mina föräldrars kompis kan man ju säga, hon som känner hans mamma) tills sångerskan skulle åka hem och Makky kom och hämtade henne. Jag fick då se han "up close" och jag gillade hans blåa hår som jag sa till Inger som våran familjekompis heter, vilket hon sa till Evelyn (hans mamma) som sa det till Makky, eller om han förstod det själv, som log.

Vi bestämde att en dag innan vi åkte hem så skulle vi umgås med Makky, hans mamma och hans syster en hel dag och göra massvis av roliga grejer runt om i Krabi och utanför Krabi (tror jag). Vi åkte till Shell Fossel (eller något) där man kunde köpa halsband och annat roligt av pärlor som funnits i snäckor.
Efter det åkte vi till Catfish, där man kunde gå runt till olika dammar för att mata och titta på kattfiskar som var enorma! Och det fanns även alligatorer, men nu undgår jag ju ämnet lite här!
Vid maten så satt vi vid ett långbord, jag satt längst bort på ena långsidan, och Makky satt längst bort på andra kortsidan, när jag tittade dit en gång blinkade han till mig och det var väl där det började.. Ett litet "flirtande" så att säga.
Efter att vi varit där så drog vi hem till dem, där stilade han sig för mig genom att åka snabbt iväg med moppen han hade, utan hjälm, for no reason at all egentligen som han berättade efteråt.
Innan vi åkte därifrån gav jag han min mailaddress, och... Det kanske var DÄR som allting började på riktigt..

there you go! En liten berättelse om hur allt.. Startade! :)

/J

detfinasmultronet

Yey! :D Myspysigt!



(Btw, länkar med min nya finare blogg)

2011-06-24 | 12:25:39 | http://detfinasmultronet.blogspot.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0