TÄVLING

Jag är med och tävlar hos Karin Warnmark om att vinna en pälsglans från Eskadron Nici. Jag hoppas verkligen på att vinna denna tävling, varit med i så många och detta är någonting jag verkligen behöver, håll tummar och tår för mig! :)


Klicka här för att delta i tävlingen!

/J

Rosie

Hej Julia! Här kommer ett lååångt svar på dina frågor! :p



Många som läser både djursjukskötarprogrammet och etologi&djurskydd här i Skara har häst med sig. De har hittat stall att hyra ca 2 km utanför stan och det har funkat fint, trots att vi har mycket schemalagt... så det ska inte vara några problem :)



Vårt jullov i år var mellan den 22 december och 9 januari, påsklovet kommer vara en vecka... Vi har praktik maj-juni och då får man själv välja på vilken ort man vill göra praktiken, superbra om man bo hemma eller hos pojkvännen :) Fr.o.m. mars år 2 fram till november år 3 är det praktik igen, och då kan man också välja ort om det finns djurkliniker som fått okej av SLU... Dessutom har de varit rätt generösa med insläsningsdagar inför tentor så man kan vara "ledig" 3-5 dagar i sträck (inkl. helg då) så då kan man passa på att åka hem eller vart man nu vill åka!



Snittet förra året låg på 19,22 har jag för mig, väldigt högt alltså vilket beror mycket på att det är så sjukt många som söker till det här programmet, över 1000 sökte till detta läsår..! Skrämmande hög siffra, men den säger inte mycket alls egentligen eftersom den är beroende av hur många det är som söker.

Jag hade ett vg och resten mvg, snittet var på 21,nånting efter att ha räknat med meritpoängen så jag tror att jag hade ganska god marginal, men det är svårt att veta... Men har man inte tillräckligt högt snitt kan man alltid söka in på högskoleprov! Många i vår klass har kommit in på det. Dessutom finns de alltid folk som hoppar av eller som har kommit in på ett annat program de hade som förstahandsval (kan tänka mig att många veterinärer finns bland dessa t.ex.).

Har klasskamrater som kommit in som reserver och några som sökt tre-fyra gånger eller år innan de kommit in. Så kommer man inte in på första försöket ska man verkligen inte ge upp om man verkligen vill in! Jag hade en väldig tur kan jag känna såhär i efterhand :)



Måste såklart avsluta med att uppmuntra dig till att söka. Programmet är superroligt :D Och skulle du ha fler frågor så är det bara fråga på! :)

2011-01-12 | 01:04:08 | http://kriangros.blogspot.com
Mina

Sv: Jag med, det var otroligt många roliga nyheter :D Synd bara att plånboken inte är särskilt välfylld... :/

2011-01-14 | 16:03:26 | http://minacoxner.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0