Jag är lat

Det är någonting jag verkligen vet att jag är, lat... Jag har knappt gjort någonting idag, eller jo egentligen så har jag ju det.. Men har ju mest suttit i bilen, först till Sundsvall någonstans, sedan till Maxi, sedan till Timrå, sedan ut till Tynderö och hämtade en gräsklippare eller något hos en vi känner, sedan hem igen...
Och när vi skulle till ett ställe där vi skulle lämna gräsklipparen, så stannade vi på Makkys och Sunes jobb, där var en hund i en bil, och ägaren (Sune känner honom, jobbar på deras jobb eller något) till hunden berättade att jag kunde få henne om jag ville, jag fattade ingenting och tog det som ett skämt. Men jag såg snabbt att det inte var något skämt, utan allvar! Då började jag fundera på att varför ge bort en hund? Så jag frågade varför och han berättade att hunden hade blivit omhändertagen av polisen och att hon var otroligt skygg, så han öppnade bagaget och där satt en söt liten brun/vit hund med isblåa ögon ihopkuren... Hon darrade och såg så liten ut stackarn.. Polisen tror att hon är runt 8 år, men dem vet inte säkert. Så där hade jag tur att få en hund helt gratis, men jag valde att inte.. En anledning är att mamma och pappa skulle aldrig tillåta det, och sedan är det väldigt mycket jobb med en skygg hund och att få henne att acceptera att gå ut utan att ha svansen mellan benen... Och hon är ju redan 8 år.

Ja, så står det till idag!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0