VÄLKOMMEN TILLBAKA

Snön har nu kommit tillbaka till oss igen, det började snöa igår kväll och blev nästan som en liten snöstorm här. Och sedan slutade det i morse någongång, när exakt vet jag inte. Men nu är det iallafall precis lika mycket snö som när Makky kom/var här. Och snön fick mig att komma in på att prata om makky igen, otroligt va?

Glömde berätta lite om gårdagen! Åkte till stallet med min mamma, efter en middag som bestod av McDonalds QP Cheese meny. Gick till hagen med grimma och grimskaft, och en klängig hund som gärna följde med dit. Min häst stod och åt sitt lunch-hö när jag kom dit, och blev nog lite arg, men ändå glad, när jag tog bort honom från det med hjälp av en morot, som han gärna åt upp. Tog med honom till stallet, efter att han ätit upp såklart!
I stallet blev han ryktad och fin, han fick även lite godis av mig, och så blev han stretchad. Sedan gick han med mig ut i skogen på en liten promenad, jag bestämde mig först för att Zally inte skulle följa med, men när jag sagt åt henne att stanna och sitta där hon satt och jag och Ljúfur kommit till vägen innan skogen, så ångrade jag mig och ropade på henne. Det blev en härlig promenad i skogen för både mig, hästen och hunden.

Det var gårdagen det, kanske ska skriva lite extra fresh news här nu.
Kom precis in från snön, jag och L har åkt pulka i skogen, jag blir nog aldrig gammal för att göra det, jag åkte som en full gorilla, kändes det som. Jag åkte överallt, på små träd, zick zack och så lyckades jag ramla ur pulkan en gång. Sedan fastnade jag även med foten mellan två träd och blev kvar där.. Bara jag som lyckas med sådant?

Jag har även bestämt hur mitt sportlov ska bli! Jag ska åka till Härnösand, ovanligt? Sedan ska jag och Makky åka hit på lördagen (detta har jag bestämt själv) så han kan vara med på min 18 års dag som är på måndagen den 22:a februari. Det är min plan det!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0