Blod överallt...

Jag som tänkte fota hästen i det fina ljuset som var nu på eftermiddagen, men icke! Det jag bemöts av när jag ska gå och hämta honom i hagen är en häst som står vid ingången och väntar snällt (Ljuffe alltså), sedan dras min blick ner mot hans högra bakben/hov, vad ser jag där om inte rött, rött, rött?! Hästen hade antagligen tramat på sig själv med brodden, men jag är ju som jag är, fick panik, sprang genom Anna och Täppas hage och ner till stallet med kameran i handen. Jag hämtade snabbt en grimma och ett grimskaft och sprang snabbt som s*tan upp igen och fick leda honom genom hela hagen för att komma till andra sidan där vi måste gå ut.

Jag tittade om han haltade, vilket han inte gjorde (tack gode Gud tänkte jag då), och fick sedan skynda/gå långsamt och försiktigt ner till stallet. Där var Frida K ("Lill-Frida") och sa att han troligtvis trampat på sig själv.. Men jag fick ju rent av panik, och inga bilder blev det heller. Eller det kunde ha blivit, men efter bara några sekunder så frös mina fingrar till is och jag vågade inte riktigt låta han springa runt i en stor hage med snö/is i... Inte med det benet iallafall...

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0