Twilight vs The Vampire Diaries?

Oj, nu har dem fått för sig att göra en till vampyrfilm,  The Vampire Diaries. Är det bara jag eller är den sjukt lik Twilight på något sätt? Elena och Bella. Korta och bra namn för två "ovampyriska" tjejer. Båda blir kära i en kille i skolan. Fast, nu är det killen som är ny, det är väl det som är lite annorlunda i det hela. Men annars tycker jag att den verkar likadan. Sett reklamen om den och där säger han ju något i stil med "Don't touch Elena" eller något. Hello, lite Edward stuk där kanske?

Info om serien:  
Serine är baserad på böckerna av  L. J. Smith.
4 månader efter en tragisk bilolycka som dödade Elenas och Jeremys föräldrar försöker de fortfarande anpassa sig till sitt nya liv. De bor nu mera hos sin moster (eller faster) Jenna som gör allt hon kan för att vara en bra foster mamma. Jeramy är fast i drogträsket och Elena fattar tycke för en ny kille på skolan, Stefan, som döljer en mörk hemlighet. Han är nämligen vampyr.  

Källan finns här.

Nej, den serien kommer jag nog inte att se. Den är för härmad, och jag gillar inte serier som härmar andra bra serier bara för dem vill ha många tittare.

Såg även en likhet mellan de två som spelar i Twilight (Bella och Edward) och de två som spelar i The Vampire Diaries (Elena och Stefan).


"Det finns en del likheter mellan karaktärerna så att säga."

/J





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0