Tåg i 21h

Ja, godmorgon är det nästan för mig. Vaknade för ca 3 timmar sedan faktiskt, hur pinsamt det än är att erkänna. Vaknade kvart i 3 idag. Vi kom hem från Härnösand/Sundsvall/Stockholm vid 6 tiden idag. Akta för detta kan bli ett låångt inlägg. 

Det började väl med att tåget i Sundsvall var försenat två minuter. Men när vi åkte så gick det jättebra. Men sedan stannade dem en bit på vägen efter Gävle (tror jag, eller före) och skulle fixa en dörr som krånglade. Sedan åkte vi vidare och stannade sedan i Tierp, där var vi fast i några timmar (kommer inte ihåg exakt hur många). Dem fick dörren "fixad" och sedan åkte vi vidare i X2000-tåget i max 8Okm/h. Så det slutade med att vi kom fram till Stockholm 4 timmar senare än vad vi skulle ha gjort. Så ja, vi missade vårat Göteborgståg och var tvungna att gå till Kundtjänst för att fixa nya biljetter. Det var kaos på Stockholms Central så det var fullt med folk.
En kvinna i Kundtjänst sa åt oss att det var ett tåg som skulle till Göteborg om 3 minuter och vi kunde gå på det utan att ha biljetter till det. Så vi sprang nästan dit och väntade på att det skulle öppna. Det öppnades inte fören en halvtimme efter att vi kommit dit för att vänta på det. Sedan fick vi knö (tränga) oss in i Bistron och vi var då tvungna att stå upp.

Så, vi var på tåget iallafall, men åkte det? Nej. Där stod vi, i 5 timmar. Vi fick som tur var bytas om med en kvinna att sitta ner och stå upp så det var rätt ok. Sedan pajade toaletterna så det fanns en fungerande toalett längst fram endast. Vi hade ingen personal, dem var fast på ett annat tåg som stannat någonstans. Sedan började alla bli hungriga och vi hade ingen som skötte Bistron. Så några folk i Bistron (som inte hade biljett dem heller) och vi började med våran egna försäljning.

(Innan vi suttit där i fem timmar)
Sedan sa dem i högtalarna att det var omöjligt att komma iväg från Stockholms central inom 2 timmar. Så vi väntade på att klockan skulle bli nio. För då hade dem sagt att tåget tidigast skulle gå. Så vi väntade, och väntade. Folk började med lite överlevnadsinstinkter och sa att "Jag har en kompis som handlar åt mig, någon som vill ha någonting? Nuggets? Det är mitt kort så, ni kan ju bara betala mig sedan!"
Klockan blev 9, ingenting hände. Vi väntade en timme till. Sedan fick vi besked om att personalen skulle komma inom 5-1O minuter, snacka om att vi blev glada. Vi applåderade och det blev genast mer livat i vagnen.

När personalen kommit så åkte vi inte fören någon halv timme-timme efter detta. Men vi kom iväg.. En liten bit. Sedan åkte vi igen, vi kom till Hallsberg där det blev stopp igen, innan perrongen. Där stod vi i 2 timmar tror jag, eller 3. Det hade nämligen hänt något med ett tåg framför oss så SOS Alarm var där och hjälpte till, och något växelfel var det också.
Jag orkar inte ens nämna allt för det var så himla mycket som hände under den kvällen.

Men tänk er detta:
Vi åkte klockan 9:1O från Härnösand. Och vi skulle ha varit i Stockholm 13:3O, sedan skulle vårat tåg till Göteborg ha gått 14:1O. Vi skulle ha varit i Göteborg 17:17.
Vi åkte den tid som jag skrev från Härnösand, vi kom fram till stockholm vid 5, vi åkte inte därifrån fören vid 11 tiden, vi kom inte fram till Göteborg fören klockan 5 någonting på morgonen.
Vi åkte den 2O:e, vi kom fram den 21:a.


/J



Ale x

Guuud va segt! :O

2010-02-21 | 17:59:02 |
Tew

Herregud! Det är helt sjukt vad det kan krångla, och nu när snön blivit som tokig

2010-02-21 | 19:54:55 | http://flowerdrops.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0