Alingsås - CHECK

Jag kom hem vid 11 halv 12 igårkväll, och det var det värt. Vi hade mycket roligt och det var trevligt! När vi kom fick vi titta runt lite i huset och jävlar vad fint hus Anna har, stort och fint, ett eget stall och en stor mark med hagar (avundsjuk).
Vi satte oss i ett jättemysigt rum där vi pratade lite strunt och Anna kom med kladdkaka som var jättegod verkligen! Kladdig och luftig och.. MUMS! Sedan fick vi för oss att titta på en hästfilm, vilket vi gjorde och den filmen var mycket bra ska ni veta, "Den svarta hingsten" eller något hette den, bra var den iallafall. Sedan när vi sett klart på den fick vi reda på att det fanns en tvåa, men den hann vi inte se då vi alla var väldigt hungriga, så vi gick ner för att börja med maten, tacos
Anna sa att hennes hovslagare skulle komma snart och att hästarna var tvungna att gå till stallet från hagen (bli hämtade då!) och vi ville gärna följa med, så det blev jag, Moa, Anna, Alex och Ebba. Vi hade på oss världens snyggaste kläder, mysisbyxor som var något för stora och jag hade en något för stor hjälm, men det var helt okej. Vi skulle alltså rida barbacka, kul!
Jag ville rida den stora tjocka nordsvensken, men det fick jag ju då inte, jag fick rida på Jeppe, en annan stor häst som var svart och mycket söt måste jag tillägga.
Jag fick hjälp av Anna att komma upp och hon hade varnat mig innan om att han kan slänga ut bakbenet när man var i hagen barbacka på honom, men han gjorde mer än så! Han stegrade sig lite lätt, lyfte sig egentligen bara, men då han var så hög kändes det som en riktigt hög stegring. Men jag satt kvar, barbacka på den beniga, tjocka hästen (hur det nu går ihop).

Sedan när vi hade lämnat hästarna så skulle vi äntligen få mat i oss, och det var gott, mycket gott!

Efter maten ville vi se på film nummer 2 av den svarta hingsten och det gjorde vi, och den var spännande! Även om vi nästan spolade igenom hela filmen då vi skulle med bussen vid 9. Och i slutet vid en kapplöpning i öknen så skrek alla när den svarta hingsten vann, vilken känsla haha!

Sedan åkte vi hem, hem från en lyckad kväll i Alingsås, och det var verkligen skoj!

Tack Anna!

/J

Anonym

ALINGÅS?!?????!?!?!?!?!?!

2010-04-09 | 18:54:11 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0