Tänk om hundar kunde flyga, undrar ni inte vad dem skulle göra då?

Ignorera min rubrik, den är bara lite för fantasifull för min smak att ens kunna komma på någonting att skriva om det. Hundar kan inte flyga, så är det bara.

Min otursdag idag känner jag, lite rim också för den delen. Först, när jag kom till tågstationen så var spår 2 (där kungsbacka tågen går) avstängt, sedan kom en gubbe och frågade folket som satt längre bort om dem skulle mot Kungsbacka, det skulle dem inte och han frågade inte mig, nejnej. Sedan gick jag (duktig som jag är) för att slänga mitt negerbollspapper och då var skylten borta. Suck tänkte jag och gick dit ner, väntade på tåget, när det väl kom insåg jag sedan efter att jag satt mig att jag tagit någons plats. Jag reste på mig lite diskret och låtsades som att jag inte orkade sitta ner utan att jag ville stå upp. Jag stod bredvid den där mojängen, där man sätter kortet när man går på/av tåget, sedan kom tågvärden för han höll på att hjälpa någon med sitt kort så vinkade han i mitt ansikte (jag lyssnade på musik) som att jag skulle akta på mig. Jag var nära på att säga till honom att han behöver väl inte stå och vara närgången med maskinen utan det gick ju bra om jag stod just där, men.. Jag gjorde inte det, jag höll det inombords. Och jag aktade på mig och han fick stå framför sin kära maskin.

Ja, det var bara lite av oturen, sedan fick jag panik och började tänka på döden! Jag har inte varit hos min mormor på jättelänge, tänk om hon hinner dö innan jag träffar henne igen! Vilket hemst barnbarn hon har tycker hon nog då, hon kommer kanske att hemsöka mig.. Måste åka till henne någon dag, säger jag hela tiden men jag måste verkligen! Och farfar, men han går ju hit ibland, så duktig är han, mormor kan ju inte gå så det är mer synd om henne. Och det blev ju inte bättre när mamma sa för några dgar sedan att mormor tror att hon gjort något fel för att ingen ringer eller hälsar på längre, fyy!! Jag måste gå dit, så snart jag kan. Imorgon kanske! Min mommo är söt.

Måste också påpeka att detta är mitt 46O:e inlägg på bloggen, APPLÅDER!

3 dagar kvar!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0