Tåg?

Det är en sak jag alltid tänker på när jag sitter/står på tåget, jag menar.. Gravitationen drar oss neråt så att vi inte flyger åt alla håll och kanter och sådant, men ett tåg då? Det åker ju rätt så snabbt, snabbare än bilarna på motorvägen iallafall, om man hoppar i ett tåg som åker så pass snabbt, så bör ju egentligen tåget förflytta sig under mina fötter. Eller? Är jag helt ute och cyklar, det åker ju snabbare än vad jag hoppas upp i luften, och tåget sitter ju inte fast i marken, och vi åker ju inte med samtidigt som det åker.. Det är komplicerat, jag måste testa någon dag för att se om min hypotes fungerar eller inte, det är ju inte en alldeles egen värld inuti ett tåg!

/J

ebba

hahaha fan va söt du e!

2009-09-13 | 20:41:30 | http://ebbamichaela.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0