Godmorgon, säger jag som haft en mysko-dröm

Nu är Julia vaken, efter några gånger då ögonen öppnats sig och sedan stängt sig igen så är jag vaken. Känns som jag inte kan skriva, skiver fel på varje ord jag just nu skriver här, fingrarna vill verkligen inte styra..

Min dröm, den var heeeelt mysko! Drömde om att jag och någon okänd människa (säkert nån tjej jag sett på stan) hängde hemma hos mig (kommer inte ihåg början, bara detta) och hon fick ett par stenar så att hon kunde kalla dit en tiger, hem till mig(!). Vi hade en bur mitt på golvet, jag tror faktiskt att mitt vardagsrum var tvärtemot än vad det ser ut nu, trappan var åt helt fel håll och det såg lite ut som grannen Lennartssons vardagsrum..
Hur som helst, hon lockade på "tigern" och jag och, nu någon annan okänd person, satt på fönsterbrädet med våra fötter uppe från marken så den inte skulle kunna hoppa upp och bita oss(?). Jag satt bakom en gardin, så jag såg ingenting, sedan hördes massa brak, bom mm. Sedan fick vi båda typ någon känsla av att någonting var fel, så vi hoppade ner från fönsterbrädet, "tigern" stog vid dörren som ledde ut mot baksidan, tog sats och förstörde ett fönster på framsidan.
Jag sprang mot mina föräldrar som var på spelkväll hos Augustsson (granne) och dem trodde inte på mig, men sedan så kom pappa ut och gick in till våran granne,
herregud, ni fattar nog ingenting! Men jag vill gärna se vad jag faktiskt drömmer om nätterna, så skriver ner det.
Pappa kom tillbaka, jag åt glass, chokladglass. Sedan gick vi in, han trodde nu på mig. Sedan ville mamma ha glass men jag bad henne att verkligen inte gå ut till förrådet och hämta!! Jag sprang till baksidan där de andra var. Och bara hoppades på att mamma skulle komma tillbaka, hon kom tillbaka, jätterädd och stora ögon, men med en vaniljglass i handen (i en skål).
Vi var nu alla på baksidan, jag "hörde" ett ljud,
även om jag inte hörde någonting i drömmen, och jag såg en skugga av "tigern"!! Jag fick med mig mamma och pappa, och vi sprang, fort bort mot de blåa längorna som ligger mot ICA hållet. Vi ryckte upp dörrar, gömde oss, vi ringde på folk men sprang vidare..
Sedan var det en ny "scen" och då var det samma, att vi sprang från baksidan igen, men bara jag denna gången. "Tigern" var hack i häl, jag hoppade upp på ett bord och "tigern" försökte göra detsamma, han/hon slog i huvudet och tuppade av, jag tog min sked jag ätit glass med och stack håll på magen på den här och där så den skulle dö.

Det var min dröm, jag fattar själv, ingenting av den, men det var det som hände, och jag kommer ihåg den väldigt tydligt. MYSKO!

7 dagar kvar! EN VECKA!!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0