Älg x2

Red ut en liten sväng i skogen idag, mötte två älgar, stora som tusan men jättefina! Dem blev rädda för mig och Ljúfur så dem sprang iväg och min duktiga häst bara stod och tittade på dem! Sedan red vi tillbaka samma väg, ungefär samma väg, och såg älgen igen, den tittade på oss med sitt stora huvud och hennes stora öron var spetsade rakt fram. Vad fina älgar är egentligen.

Måste också säga att det är lite deprimerande, för imorgon ska Hedvig (grisen i stallet) avlivas.. Hon mår inte alls bra nu, jag har känt den grisen i massa år nu, men nu mår hon inte bra längre. Hennes mage har fått svullnad, kanske tumör, och hon äter ingenting och hon mår allmänt dåligt. Tack för alla år med dig grisen!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0