Slaktarn' nästa?

Godmorgon! Känner att jag inte skrivit här på två dagar, ojoj! Men nu skriver jag, lite om gårdagen nu då.

Jag åkte till stallet igår med moppen, och en bit på vägen såg jag en stor hästtransport köra ut från en liten väg (ni vet en sån jätte stor lastbil där flera hästar kan få plats, + att han hade en lite mindre likadan på släp, silver var den) och efter hästtransporten kom en traktor med ett släp han med, vad var där i om inte fullknökat med kossor. Det första jag tänkte på var "Hejdå kossorna". Men sedan frotsatte jag min färd till stallet.

I stallet red jag, äntligen! Han blev svettig och jag märkte att han var stel som en pinne i högersida. Jag måste verkligen få han mjukare, har inte ridit han på ett tag, så kanske det är en av anledningarna till att han är så stel?

När jag var inne i stallet hörde jag något konstigt ljud inne i Jaspers box, och mycket riktigt, det var någonting där. I fönstret satt en svala och försökte ta sig ut, jag gick snabbt in i köket och hämtade en frölundahandduk vi har där och tog fågeln med hjälp av den, mycket försiktigt kan jag tillägga. Sedan bar jag ut den på gårdsplan och tittade först så att den var okej, det verkade den vara och jag öppnade handduken, den satt kvar ett tag och sedan swish! Så flög den.

Idag nu då. Vi är lediga idag från skolan, och det är hur skönt som helst! Jag vaknade 11:55 (tittade på klockan) och nu sitter jag här, ska snart äta frukost och sedan ska jag dra mig vidare till stallet, sedan när jag kommer hem ska jag skriva tenta vi fick av Åsa (dumma, dumma åsa *Ledsen*).

Nu ska jag äta frukost, så skriver senare, eller något!

/J

ebba

"jag gick snabbt in i köket och hämtade en frölundahandduk vi har där och tog fågeln med hjälp av den, mycket försiktigt kan jag tillägga."



DU VISSTE ATT JAG SKULLE LÄSA OCH SKREV FRÖLUNDAHANDDUK, ANNARS HADE DU SKRIVIT ENDAST HANDDUK! Nu kommer den fina handduken få rabies tack vare äckel-fågeln! This is unforgivable!

2009-05-12 | 18:57:00 | http://ebbamichaela.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0