Första dan på praon.

Goddagens! Nu är jag hemma efter en heldag(morgon) i stallet. Min prao dag var faktiskt väldigt rolig. Jag började klockan sju, då tog vi ut alla hästar i hagen och jag och Frida flyttade på valackarna till gräshagen. Jag kommer att börja sju varje dag jag ska praoa (denna veckan praoar jag endast två dagar, en dag kvar denna veckan). För vissa kanske det låter som "OH HERREGUD VA TRÅKIGT!!" men det tycker jag med, måste gå upp 5:45 på morgonen, men jag slutar vid ett, det är härligt. Och nästa vecka kommer jag nog att sova där, jag vill vara hemma.. :( Det är mycker skönare.

Idag som sagt började jag sju, vi tog ut hästarna och gav mat, den satte jag upp staket och byggde hage vid diket, sen fixade jag lite i stallet och sedan hörde jag ljud hela tiden, jag undrade vad det var men brydde mig inte, men sen fortsatte det hela tiden, och rätt som det var. Såg jag en svala (igen) som flaxade mot fönstret och inte kunde komma ut, Tiger under och försöker ta den (Tiger är en katt). Så jag räddade den, sedan mockade jag i Lilla stallet, och sedan tog jag in min häst, red lite på honom, fixade innan vatten i Lilla stallet till boxarna, sedan när jag ridit på lilla Ljuffen fick han mat. Sedan hämtade jag Samba och hanterade henne. Sedan gav jag lunch, till stona först och sedan till Anna och Täppas och så hämtade jag Melody så hon fick gå till dikehagen, hehe.

Min dag, härlig!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0