Svenska lektion!

Hejsan! "Varför ska vi människor runt om i Sverige betala kronprinsessans bröllop? Kungen tjänar en hel del per år! Vi får betala våra egna bröllop, varför gör inte dem det? Enligt en källa så tjänar kungen 100 miljoner per ÅR! Per år, vad är det här? Och så vill dem att vi, vi som inte alls är lika välbärgade som dem! Visst, en tia hit och en tia dit, det är ju inte mycket. Men vi kanske har bättre nytta för våra pengar än vad kungafamiljen har. Det är inte heller alla som har jobb, ska dem ändå betala även om dem har kris i sin ekonomi? Visst, det är ju skatt som betalas, men man kanske vill att det ska gå till något vettigt?

Jag ska däremot inte ens titta på bröllopet då det äger rum, inte ens läsa om det, jag ska bojkotta det, gör det ni också!

Anonym"

Så ser min insändare ut som jag skrev på ca 3 minuter i skolan. Lite överflippat av mig men ändå. Vi ska ju skriva någonting och då skriver jag!

Senare, jag vet inte ens när, så ska jag ha lektion av Lill Frida i stallet. Med min egna lilla polle Ljúfur! Skitans säger jag för jag är inte ens frisk, helt slö och svag. Hur ska jag då orka sitta och driva på en häst och lirka med fingrarna som en galning och hålla på?!  Men jag får väl försöka så gott och jag och säga att jag är något sjuk, som tur är kommer jag att använda min sadel idag! HOPPAS JAG!

/J






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0