Fjortisarna tar snart över världen!

Tjenare! Ja, nu får vi ta och bygga oss skyddsrum, fjortisarna blir allt fler och fler. Anledningen till att jag tar upp fjortisar, de översminkande, hyper blondina, fnasken(ursäkta) är för att jag faktiskt tycker synd om dem. Såg en idag, och nu verkar det som att trenden att färga håret KOLsvart blivit allt vanligare. Hur som helst, den tjejen jag såg, som cyklade förbi mig, hon fick mig verkligen att börja gapskratta! Hennes hår var svart, tunt, hon hade en röd jacka (ett signalement för fjortisar?), en halv kort/lång tunika eller någonting och leggins. Men mitt uppe på huvudet, verkligen i mitten av huvudet, hade hon en kal vit/hudfärgad fläck. Jag kunde inte hålla mig för skratt! Det var som att hon tänkt att bli munk men pallade inte trycket.

Varför färgar man håret för mycket så att det faller av? Vad ska det vara bra för egentligen? Jag har så många frågor jag vill ha svar på. Jag är nära många, många gånger om dagen att putta till fjortisar, slå dem, flå dem, okej det var överdrivet. Men ni förstår säkert. Jag är less på dem! Tillochmed små flickor i 7års åldern börjar bli exakt likadana som de äldre, både utseendet och deras hemska beteende! Jag hatar dem så jag spyr! Visst, jag har varit fjortis (bortsett från det über blonderade håret), till sättet. Jag har lämnat det bakom mig, tyvärr har jag bilder kvar från den tiden, men det är kul att titta på.

Visst, man får väl bete sig som en fjortis gör ibland, men inte om man är ful! Är man ful ska man inte bete sig som att man är snyggast i hela världen, vilket alla fjortisar gör. Eller jag kanske kan börja skriva "fjortisar" eftersom det inte finns någonting som heter "fjortisar", det är bara tjejer, och killar, med mindre IQ.

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0