Lov, lov underbara lov!

Heeej! Nu är det fredag och det är nu lov för min del. Så himla skönt att slippa skolan i en hel vecka + helgerna. Nu åker en hel del folk man känner iväg och ska åka skidor, det är ju en rolig sak att göra men själv ska jag dra mig längre upp i landet, till snön också, och vara med min underbara pojkvän i en hel vecka! Det är jag så glad för. Lite pirrig men det börjar lägga sig lite nu, imorgon kommer det bli en hel del stress för min del eftersom jag ska packa, checka så att jag har med mig det jag behöver, se till så att det inte är alltför mycket. Ska också till stallet på morgonen och fota Teitur, en häst i stallet. Sedan ska jag rida min egna häst ett tag och sedan hem och packa, fixa lite och sedan slappa. Kanske umgås med lite vänner, vad vet jag.

Idag åkte jag och mamma till stallet även om det var Fridas dag att ha hand om min lilla gulle häst, men när vi kom så var inte Frida där än så jag gick och hämtade min häst. Försökte få med mig Zally ut i hagen bort på den hala vägen men hon kom aldrig, så jag gick till hagen själv.
   När jag kommit en bra bit in i hagen och hittat hästen min som stod rätt så långt bort så började jag sedan gå mot utgången. Vem kommer i hagen då? Jo, Zally! Lilla voven hade blivit snäll och följt mina spår till hagen, så söt är hon! Verkligen jättesöt och snäll!

Nu är jag lite mer nervös för att åka, det är ju bara 2 dagar kvar nu! Om nu inte mindre! Stör mig på att det inte går direkt tåg dit upp, nej jag måste byta i Stockholms landet...

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0