Muffinsbakning

I lördags bakade jag lite blåbärsmuffins, tog kort efter varje steg:

Först tog jag fram allt jag behövde, två ägg, mått, smör, socker, mjöl, bakpulver
och en liten kastrull.


Smälte 5Ogram smör i kastrullen på svag värme.

Då det smällt så tillsatte jag 1 och ½ deciliter med mjölk och lät det stå
på svag värme.


Två ägg i bunken.

Två (eller 1 och ½) deciliter med strösocker.

Vispa till pösigt(vitt).

TIllsatte sedan 3 deciliter mjöl, och 2 teskedar med bakpulver.
Tillsätt mjölken+smöret efter att du blandat ihop detta.


Smeten är nu klar!

Häll i, i formarna och sedan bären också. Mina blev misslyckade x'D

Såhär såg mina ut efter att dem varit i ugnen x'D


/J

Anonym

var det goTT?:)

2009-08-17 | 11:37:30 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0