Sommarjobb.

Goddag! När jag kom hem förut, så satte jag på datorn, öppnade msn (loggade in) och sedan såg jag att jag fått nio mail! Jag öppnade min inkorg, vad ser jag för mail? Först ser jag tre mail längst upp, ett från Härnösands kommun, sedan ett från Joy om min lön, sedan ser jag ett till, mailet jag väntat länge på. Mailet från KICKI, alltså hon från Härnösand veterinärklinik. Jag skrek, jag skrek seriöst också! För vad står det om inte att jag fått ett jobb på kliniken! I tre hela sköna veckor! Jag blev så glad, jag är fortfarande glad, så att jag ringde mamma direkt, men hon svarade inte.

Efter ett tag ringde jag mamma igen, då pratade vi om hur vi skulle göra med det och så vidare. Att jag måste prata med Sune innan jag tackar ja. Detta blir svårt, jag vågar inte prata med folk bara så där, jag tappar alltid orden. Veckorna 27-29 ska jag jobba, fem timmar varje dag. Jag kommer att bli rik, eller inte, vad vet jag. Men nu är det ju så att jag måste åka veckan innan vecka 27 om jag ska hinna dit och så, jag kan ju inte komma samma dag som jag börjar jobbet. Det blir lite svårt. Så då måste jag åka veckan innan, alltså vecka 26, då kommer jag vara i Härnösand någon månad, toppen! Men allt hänger på Sune och Evelyn. Jag vill verkligen, jag vill inte tacka nej till jobbet jag äntligen fått. Jag vill verkligen ha detta jobbet, annars kommer jag att få leva fattigt resten av sommaren, det vill jag då inte!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0