Handyman!

Godkväll! Idag hade vi städdag i stallet, jag vaknade vid kvart i nio, men somnade om och vaknade igen klockan nio. Sedan fick jag skynda mig för vi skulle vara i stallet vid tio. När vi väl var där, så var det knappt några där. Så jag gick till hagen där min häst står och hämtade honom, utan grimma så busig jag är. Gosade ett tag med honom och sedan gick vi till paddocken, någon rund sak bredvid paddocken. Och där lät jag honom skritta, trava och galoppera lite. Med kommandon. Sedan fick jag ställa ut honom igen. Och då gav mamma mig ett litet jobb, mocka i en hage.. KUL! *Not*  men jag gjorde det, en liten stund, sedan gick jag och hjälpte mamma och jag tog klubban och slog i stolparna i marken mer. Jag är en stark kvinna med mycket vilja!

Sedan tröttnade jag på det, och hämtade Ljúfur igen, denna gången tog jag med mig hjäm och tränset och red till stallet. Borstade han snabbt och sedan red jag ut i skogen på en lite skritt runda, en seg skritt runda. Efter jag ridit ställde jag in honom i boxen och han fick mat. Sedan när jag skulle ut så skulle jag hjälpa mamma, Anette och Katarina att fixa skogshagen (hagen där min häst står i). Jag fick knippsa en massa grenar och sedan också banka i stolpar. Och sedan fick jag också skruva i isolatorer i ett träd, för hand. Jag är en mycket stark kvinna kan jag upprepa!

Nu är jag här, tittar på tv och skriver lite blogg. har idétorka på var jag ska göra. Jag vill göra en ny layout.. Men jag orkar inte, är helt slut, varför vet jag inte. Men jaja.. Ska nu se om jag kommer på något roligt!!



Frida Höglunds nya häst, Röskja.

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0