En seg morgon.

Godmorgon! För mig är det fortfarande morgon, så vi kär på att säga godmorgon i början som jag alltid gör på morgonen. Idag vaknade jag vid halv sju. Segt as hell! Men jag var ju tvungen eftersom jag skulle ner till stallet och ha utsläppet, det gick jättebra, mamma la ut höet i hagarna och jag tog ut hästarna (såklart).

En häst i stallet, Othello, är väldigt smal! Och då menar jag smal! Riktigt smal! Revbenen syns på honom, och han verkar öm i ryggen. Tycker faktiskt synd om krabaten. Han bör få mer mat än det han får, och det han får är faktiskt inte mycket. Jag hoppas att hans ägare snart märker att han faktiskt är väldigt, väldigt smal.

Idag har jag absolut ingenting planerat, får väl stanna på mitt rum som alltid, sitta vid datorn, titta på tv. Ska nog åka ner till stallet sen igen tror jag och rida hästen, det är alltid lika trevligt nu för tiden! Ska nog spela lite gitarr, även om jag suger och funderar på att lägga ner gitarrandet, ingen bryr sig ju om det iallafall. Ingen vill lära mig, jo föresten, Stisse kan och vill nog. Men han måste flytta innan han kan göra det, så det dröjer, och jag kan verkligen inte ens stämma en gitarr. Kan inte göra alla ackord över huvudtaget! Det är några jag inte kan, en hel del jag inte kan med andra ord. Det är; F(?),B,F#,F#m,B(?),F#m7,Bm,Bm7. Det är ju en hel del.

Ska jag ge upp, eller inte?

Jag skrev ingenting igår på bloggen, så kan skriva en sammanfattning nu, städdag här i området där jag bor, jag var inte med på den utan jag åkte till stallet med mamma och red ut i två timmar, underbart väder, varmt, soligt och klarblå himmel. Var i stallet ett antal timmar, det var trevligt. Sofia, medryttaren till min häst en dag varannan vecka (min systers vecka) var i stallet och mamma tyckte hon skulle ställa ut Ljuffen i hagen, men jag sa nej, kontroll.

Det var väl allt jag gjorde, och allt jag tänkte skriva, for now. Skriver nog mer sedan, eftersom jag inte har ett piss att göra idag...

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0