En dag av tristess tack vare det dumma äckliga vädret!

Godkväll! Jaha, vad kan man säga om dan, den har varit.. Blöt.. Dan började med att jag ringde Maemark vid 12 på morgonen, eller natten. Det va mys eftersom han är sötast och gulligast att snacka med! Sedan så vaknade jag runt. Halv 12 i morse, eller förmiddagen som vissa hellre vill säga.
   Åkte till stallet vid.. Kanske.. två. Red lite men sedan började det pissregna, men hade ändå hunnit rida ett tag så att han hade blivit rätt så trött ändå, tränade galoppen på honom och tölt! Gick super.
   Sedan lekte jag mycket mycket mycket med Zally eftersom hon hade följt med Frida till paddocken då dem skulle ha lektion, hon sa alltså till mig att jag skulle ropa på henne och ta med henne till stallet, det gjorde jag och hon följde glatt med. Lekte massa med henne, gav henne godis, i form av kattmat! Jag tränade henne på sitt, ligg, stanna och försökte lära henne "Upp", alltså att hon skulle hoppa upp på saker, det funka! Och "Ner". Sedan också "Kryp" hon kunde typ.. några fjuttiga krypningar.
   Sedan kastade vi pinne, men nog om Zally och stallet. Åkte iallafall hem sedan, i regnet. Tänkte inte så mycket på att det regnade. Men blev pissblöt iallafall!
   Sedan så åt jag, och Tess och Stisse kom, är barnvakt. KulKul.

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0