Längesedan man skrev så nu får man väl skriva om Härnösand vistelsen!

Heej! Ja, nu har det gått några dagar sedan man skrev, har ju då varit i Härnösand från söndagen den 26 Oktober till 3O Oktober. Det var en härlig tripp dit. Eller kasnke inte så skönt att sitta på ett tåg i ca. 7 timmar, men bättre än förra gången jag åkte iallafall då vi åkte i 11 timmar ungefär.
   Åkte själv dit, utan någon annan. Resan började i Göteborg - Sthlm. och sedan från Sthlm - Sundsvall, dessa med tåg. Sedan från Sundsvall - Härnösand i ca. 1h med buss. I Härnösand hoppade jag av bussen och sms:ade Maemark(min pojkvän som jag skulle hälsa på) och sa att nu var jag framme. Dem var på väg sa han och jag ringde min mamma och sa att jag nu var framme.
   Det tog ett tag innan dem kom, knaske 5-1O minuter, det var kallt. Sedan såg jag en bil komma, det var mycket bilar som kom men just denna bilen blinkade åt mig ett antal gånger så jag började gå mot den. Mot mig kom en kille gåendes, Maemark, mitt hjärta slog volter och slutade sedan då han försökte ta min väska för att bära den. Jag är inte precis klen!
   Vi åkte hem till dem, jag hälsade på Evelyn och Apple (Charlene, hans syster). Sedan fick jag äta mat och Nardie (Maenard, hans bror) kom ner och tittade in i köket och blev chockad och sa "Heeey". 
   Ja, det var det om hände första dagen i princip. Eller, vi tittade på film senare också, Titanic, tillsammans med Nardie. Jag, Makky och Nardie med andra ord. Det var trevligt. Inte sett den filmen på ett tag.
   På måndagen fick jag hänga med honom till hans skola, mycket trevligt men lite småläskigt eftersom ingen i den skolan var svensk så jag kände mig lite uttittad(?). Självklart var lärarna svenska men inte eleverna, vissa (de som gick i teckenspråkklassen).
   Samma sak på Tisdagen. Plus att jag pratade med en 26 årig man i hans skola som började prata med mig om vad han kunde göra med "his tounge with girls vaginas" och undrade om jag ville också. Han gav mig sin adress och telefonnummer på en lapp (har fortf. kvar lappen om ni inte tror mig). Och på kvällen åkte vi till stan för att titta på bio, men den var dock stängd just då, eller vi missade filmen. Så vi åkte istället till hans basketträning, så jag fick titta på den i en och en halv timme, snacka om att jag var sugen på att spela!
   Kallt var det, mycket kallt. Så sedan åkte vi hem, tog ett tag innan moppen startade eftersom motorn frusit lite. Men sedan fick vi igång den.
   Tittade på film denna dag också.
   På onsdagen hängde jag med honom till hans skola ännu en gång, den sista gången, fick mig lite vänner och sådant, gav min nya vän min msn och han heter Zaman, inte svensk.
   Vi satt i en soffa då, jag och tre killar och pratade. Maemark kom eftersom han nyss slutat och tänkte först gå till mig, men när han kom runt hörnet och såg mig och tre killar blev han avundsjuk och sa att "Jag åker nu" fast på engelska. Jag trodde inte på honom och log lite lätt och fortsatte att prata lite med mina vänner (endast vänner).
   Sedan då Maemark gått ut och inte kom tillbaka blev jag lite, lite på sätt och vis rädd att han åkt, så när mina vänner gått på lektion så gick jag ut för att titta om moppen var kvar, det var den inte, jag började gå lite hemåt (till dem) men kom sedan på att jag kommer ju inte ihåg vägen hem till dem! Så jag gick tillbaka igen och satte mig i en annan soffa som hade en soffa framför sig.
   Det var en kille, en gammal kille, som flirtat med mig under den tiden jag varit i hans skola, han och hans tjejkompisar satte sig bredvid mig och framför mig, killen slängde sig i soffan framför och satt och glodde på mig hela tiden. Det var riktigt läskigt!
   Efter ett tag så såg jag en svartklädd figur med samma moppehjälm som Maemark har komma in, han tar av sig hjälmen och vem står där? Jo, Nardie! Han tittar sig omkring och får syn på mig och vinkar och går fram.
   Säger att Makky hade ont i magen och att det var dörför han åkt hem och inte kunde hämta mig. Så han skulle köra hem mig istället.
   Hemma hos dem så var Makky uppe på sitt rum, jag gick in och satte mig bredvid honom och försökte på kontakt, ingen respons. Så jag reste på mig, gick ner, tog på mig mina skor och sedan jacka. Öppnade sedan dörren och gick ut. Började går med raska steg ner mot tågstationen men kom inte så lång än ut på vägen från deras hus som jag hörde någon komma springandes bakom mig. Jag tittade bak och där kom Makky springandes i flippflopp. Han tog tag i min arm och gick tillbaka med mig.
   På kvällen åkte vi till hans basket igen. Trevligt trevligt. Och senare kollade vi på Final Destination 3. Inte sett den men ettan har jag sett.
   Sedan sov vi, och på torsdagen åkte jag hem.
   Mycket att läsa jag vet, men det hände något varje dag, jag vill verkligen tillbaka! Saknar det stället så himla mycket! Kan inte beskriva hur mycket!

/J

Maja

kul att höra om hur du hade det :)

2008-11-01 | 23:07:03 | http://majalidbeck.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0