Kristallklart? Inte precis...

Tjenixen! Sitter här nu, ännu en kväll i ensamheten. Idag slutade vi 1O! Värsta härligt! Jag kom hem 2O över 11, inte lika roligt att komma hem en timme och 2O minuter efter att vi slutat, men sånt är livet om man missade 19 över tåget. Hur som helst. Dagen har varit slapp, lite pluggandes på naturkunskapen. Fick tillbaka våra matteprov idag, vem fick VG om inte jag! Värsta grymt! Och vi hade prov idag, samhäll, det gick faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle göra.
   Kände mig inte så kry på hela dagen, även nu, har ont i halsen, det kliar, svider och jag hostar. Känner mig frusen också, hoppas det inte är influensa eller något! Men hur som helst, mamma och jag drog iväg till stallet för att titta till hästen min, han mådde bra. Jag gick och hämtade honom i hagen, han stod tillsammans med Prinsen vid öppningen och jagade bort honom då jag kom, och han ställde sig efter det och ville in. Det regnade lite ute.
   Han fick av sig sina broddar, sedan fick han på sig reflexer, och en reflexgrimma, jag tog en lampa och vi gick ut i skogen i mörkret, det var lite läskigt eftersom jag är mörkrädd (men jag tror Ljúfur är det han med). Men när jag var med min urgulliga häst mådde jag bättre, då var jag ju inte ensam, det vi gjorde i skogen var att hämta gran! Alltså kvistar som han ska ha i boxen.
   Han får mig alltid att le, han är sötaste hästen!

Jag längtar till utlandet, till något land jag inte varit i innan, kanske.. Filippinerna? Italien? Grekland? Hawaii? Det finns ju flera land, och ett land jag måste åka till är ju såklart Finland! Är ju i princip 25% finsk, och jag har inte varit i Finland. Dum man är va, men jag ska dit, någon dag, någon som vill hänga med?

/J



ebbapebba

BRASILIEN!

2008-12-17 | 21:01:12 | http://bobbis.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0