Dan före dan före dopparedan..?

Hello! Snart är det jul och jag är mycket försyld! Tappar rösten lite då och då och ibland får jag en hes röst, lite sexigt allt, eller inte. Varit sjuk ett tag nu och det börjar bli lite tröttsamt.
   Jag har nu kommit på att då jag gråtre för mycket så hyperventilerar jag så mycket att jag slutar andas, så jag måste kämpa för att få luft. Det är inte det roligaste ska ni veta, det gör ont och det är läskigt. Ibland kan det pågå i tio minuter och då känner jag hur röd jag är i ansiktet av ansträngningen. Well, jag försöker mitt bästa att inte gråta så mycket, det är svårt då man verkligen vill gråta ut!
   Min syster kommer hit idag! Min älskade mellansyrra, hon är äldre än mig ja! Inte träffat henne på ett tag nu, dumma henne kan man väl säga då. Ska försöka få med henne till stallet så att hon får träffa lille plutt hästen för första gången(?).
   Ja som sagt och som ni nog vet så är det ju jul snart, jag bryr mig inte mycket som jag brukar, faktiskt. För fyra år sedan denna tiden var vi i Brasilien, vi firade jul i det varma och underbart vackra landet Brasilien för fyra år sedan. Känns som evigheter sedan jag var där. Well, tre år är en rätt så lång tid så, ja det var ett tag sedan. Bör nog övertala föräldrarna att åka dit igen. Hur som helst, i Brasilien firade vi både jul och nyår, fast det var inte precis det roligaste nyåret eftersom vi samtidigt fick reda på innan om tsunamin. Det var lite hemskt, vi hade flera tysta minuter alltså inte bara en.
   Nyår var trevligt för alla vi kände slängde ner allt och alla i poolen, jag blev inte nerslängd, tack gode gud, Martin (min kompis under den tiden) blev i slängd, gud vad man skrattade åt alla som föll i. Även personalen på hotellert åkte ner! Dem har respekt för min pappa och hans jobbarkompisar, det såg man, det var lite coolt ändå. Dem är delägare så, varför inte.

Men nu är det i år som jag ska fira jul, igen, med släkten och min egna familj. Orkar inte, jag vill åka till Härnösand, nu, genast, vara där, jättelänge!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0