24 December

God Jul? Ja idag är det jul, i Sverige iallafall. Det betyder att ännu ett år snart har gått förbi. TIden går rätt så fort ändå. Känns som förra månaden jag var i Thailand, det var det då inte.
   Jag har fått en del.. smink nu idag. Mina två stora systrar fick.. Ja gissa, en bil. En vit vet jag att det är iallfall. Jag log då dem fick den då vi var ute vid garaget och dem hoppade och skrek och kramades, kramade då inte mig. Sedan gick jag in, utan att säga något.
   Jag däremot fick lite smink och en plattång och pengar av mamma och pappa, ett halsband och hörhängen samt en tröja av mina systrar. Det.. Var väl det jag fick tror jag. Ingen biljett, ingen resa. Ingen Maemark.
   Mamma var inne på mitt rum först, eller, pappa var inne först och frågade vad som var fel. Jag satte på mitt fejkleende och sa att ingenting var fel, att allt var bra. Sedan kom mamma in och frågade samma sak, frågade om jag hade fått det jag önskade. Jag ljög och sa att ja det har jag. Sedan frågade hon om det var något jag inte fått, jag kunde inte ljuga där utan nickade på huvudet. Maemark? Frågade hon, jag nickade igen. Sedan skrattade hon, eller fnissade lite, och gick.
   Det är min jul folks. Sedan kom pappa in igen och sa att jag skulle städa rummet, inte sitta vid datorn hela dan. Vad ska jag göra då om inte datorn?! Jag tänker inte vara nere med släkten och ha skit tråkigt med dem! Gamla gubbar och gummor bara, säkert några kusiner, men dem är inte roliga!

Jag vill att julen ska vara över nu!
   Nu är mina systrar iväg till FrölundaTorg, jag sitter här, gör inte ett jävla skit!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0