"Fyra bugg och en coka cola" - är inte det bästa låtvalet!

Trudilutt! Fråga mig inte varför min rubrik är som en är, det vet jag inte. Hade lite brist på fantasi, eller fantasi har jag väl om man tittar på namnet. Mycket text kommer nu, so get ready, set, GO!
     Idag har jag faktiskt vaknat halv 1O! Underbart jobbigt men men, skulle ha lektion i stallet med Ljúfur. Åkte moppe till stallet, det va väl...kul? Som vanligt om man säger det så. "Lill" Frida var i stallet då jag kom, Putte var där(Agnetas sambo eller något), Amandus(Agnetas son) var också där, Agneta och Frida såklart. Och jag. Lektionen gick verkligen super! Massa tölt gav Ljúfur ifrån sig och han har blivit så mycket bättre med hjälper och att slappna av. Han är mycket mjukare nu än förut ska ni veta. Frida körde mycket med "Ta han till tölt och tölta några steg, ta galopp, ner till tölt, galopp, tölt and so on" jag tror ni fattar.
   Efter lektionen red jag barbacka ner till hagen och släppte in den tröttiga hästen till hans hage. Där stod Galsi och väntade på honom.
   Efter stallet då jag kom hem, åt jag och satte mig vid TV:n och rent av slappade lite. Sedan ringde Maemark mig, vi snackade i princip om ingenting, Lovisa ringde mig då han och jag pratade och då skulle vi helt plötsligt till macken och köpa 2T olja till hennes moppe. När vi gjort det så hällde vi i lite olja i hennes moppe som genast gick bättre än förut(att starta alltså) sedan skulle vi helt plötsligt ut och köra. Så jag hämtade min moppe och vi drog iväg.
   Vi startade våran lilla moppetur med att åka till Mölndal där Lovisas pappa bor, vi hälsade på dem lite glatt och kelade med Shippen(deras lilla vovvsing). Vi trodde att vovven skulle vilja leka, men icke. Han somnade nästan i Lovisas knä så vi satte oss och tittade OS istället. Men sedan blev det Sport Opera och vi tittade lite på det, men sen efter vi sett den sk. "Baletten"(dem gick inte på tå!) så åkte vi vidare, då fick jag för mig att vi skulle åka och hälsa på min syster som inte bor så långt ifrån hennes pappa.
   När vi(jag) knackade på hennes dörr så öppnade hon inte mycket, och man såg att hon blev chockad, sen sa hon: "Jag ska bara ta bort min.. tvätt". Vi väntade och sen fick vi komma in. Jag började att rota i hennes lådor och skåp. Åt hennes godis och drack upp hennes cola gjorde jag också. Tittade runt lite i huset som jag inte sett på länge och sedan så gav vi oss iväg igen. Lite våldgästning där allt!
   Sedan kom vi hem och jag slappnade av lite framför datan. Sedan ringde Lovisa igen och frågade om vi skulle ut och springa i Bunketorp(en stor skog med spår man får springa på och sådant). Så då bytte jag klädr och vi drog oss upp till Bunketorp på mopparna.
   Vi var duktiga och sprang spåret 3,5km och vi stannade bara 2-3 gånger! Det var duktigt av oss, kände mig inte så dålig i konditionen heller!
   Och nu sitter jag här, nyduschad, trött, hungrig och har torra händer så jag ryser. Så nu ska jag äta. Och redigera bilder och gå in på lite hemsidor och sedan stänga ner datan och glo TV!

/J

                           Ljúfur, bilden tog jag idag! Snyggaste hästen ever <3
                           Detta är Ljúfur, min häst. Bilden är tagen och redigerad idag 17 Augusti.




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0