Första dan i skolan med segaste klassen ever!

BurgårdenTjofräs! Idag har jag varit i skolan, första dan efter sommarlovet *TummenNer*. Har nu börjat gymnasiet, går på "Burgårdens Utbildningscentrum världens skola" som det står. Jag går på linjen Djurvård, än så länge vet jag inte om jag trivs, kanske. Min klass heter DJV1B. Kulkul. Första dan i skolan, den var seg.
    Tänk er en klass, med 24 elever, varav 2 är killar. Sedan så är det så att denna klassen sitter i klassrummet och får sina "någonting". Läraren ska hjälpa någon elev i min klass med "någonting", går ut från klassrummet, samt stänger dörren. Dem är borta i ungefär tio minuter en kvart, men vad gör klassen? Springer dem omkring så som jag är van vid? Skriker dem och snackar med varandra högt? Nejnej, verkligen inte, vi sitter som tysta små lammungar som inte kan "bäa".
   Segt, segt, segt. Men vi började ju då 1O på morgonen, vi slutade ungefär 2O över 11, någonting sådant. Så det var väl soft ändå. Och imorgon börjar vi 9. Vi fick busskort idag, så nu kan jag åka gratis till skolan *Happy*.
   Nej nu ska jag till stallet, så ni alla får haD så bra nu. Även om det inte är någon som läser detta men ändå!

/J

Maja

Låter inte dirket som vår kalss nej :P

Hoppas inte någon i din klass skulle få för sig att läsa det här bara :P (speciellt inte emon..)

2008-08-22 | 16:59:03 |
malin

jag har det med så! Fast vi är runt 18 tjejer men två killar ;)



(haha, sitter o kollar igenom din blogg..^^)

2011-08-25 | 18:04:07 | http://mauolin.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0