Jul och nyår i norr

Ja, för er som trodde att jag dött eller kanske blivit kidnappad på min resa upp till Härnösand så måste jag tyvärr göra er besvikna, för det har jag inte! Inget av dem. Nära döden kanske, men inte så särskilt farligt.
Resan upp tog 12 timmar ungefär, då vi var 2 timmar försenade från Göteborg till Stockholm så vi missade vårat tåg, vi var då tvungna att gå till en resebutik för att boka om nya biljetter. Och vi fick varsin biljett samt matkuponger på 1OOr var, som då samanlagt blev 3OOkr (vi träffade en till tjej på tåget som skulle till Sundsvall som vi tog sällskap med). Vi satte oss och tjockade oss på McDonalds och sedan skulle vi se om spåret tåget skulle gå från hade ändrats, klockan var då ca. kvart över 6 och tåget skulle gå halv 7. Sedan såg vi att det stod NY TID och så stod det 2O.4O, så tåget var med andra ord försenat... Så där stod vi och glodde som gloapor på tavlan och tänkte "Jaha, nu då?" Så såg vi ett till tåg som skulle till Sundsvall, och innan tänkte vi att om vi bara kom på ett tåg som gick norrut så vi kom närmare våran destination så hade det ju varit okej. Men vi tog ju då Sundsvallståget nummer två som skulle gå halv 8, vi tänkte då (jag tänkte) att vi kunde ju hoppa på det, skita i om vi inte har biljetter till det, det kommer ju ändå vara mycket folk på tåget som inte har biljetter, då hela Stockholms central var fullsmockad med folk!
Vi hoppade på det tåget och tåget gick nästan i tid! Några enstaka små stopp vägen upp men vi kom fram iallafall, klockan 12. Och nu är jag här, sitter i vardagsrummet och tittar ut genom fönstret på snöflingorna som faller och snön som ligger precis vid glaset, mysigt.
Julen här bestod av en blandning av filippinsk mat samt svensk, skinka såklart, prinskorvar och annat gott, sedan nudlar, vårrullar och annat.

Nu är det måndag och jag är lat, funderar på att vara ännu mer pigg men orkar inte haha! Kanske imorgon.. Filippiner dansar runt och fjantar sig, och här sitter jag och latar mig hihi!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0