Varit hundvakt i natt!

Heej! Fick en aning panik igår, min dator krashade. Men min pappa och grannen fixade den, puss på honom så söt han är! Alltså min pappa! Men hur som helst, igår åkte jag och Sanna till Korndals Gård och skulle passa hundar och katter, samt gården då. Det började väl bra. Vi gjorde mat till oss, det gick också bra! Sedan skulle vi ge mat till hundarna, mindre bra. Fanns ingen mat till dem. Vi fick gå ner och titta i källaren om det fanns där, hallelujah det fanns!
   Tog ut hundarna, Zally mest, i snön och regn och slask. Hon blev blöt!
   Sedan tittade jag och Sanna på TV, vi var tv-narkomaner hela tiden i princip. Sedan sov vi, först låg Thea (liten hund) i sängen vid Sannas fötter, sedan kom Zally och dundrade i sängen och lade sig vid mina fötter så jag inte kunde röra mig, sedan kom Bosse (katt) och lade sig bredvid mig och Sanna och gosade och snarkade.
   Vi hade morgonen dagen därpå, det gick mindre bra, vi tog med oss hundarna ut så att de kunde rastas samtidigt som vi tog ut och matade hästarna. Men Thea försvann, bara sådär. Vi letade, ingen Thea. Vi väntade lite och fortsatte med hästarna och hoppades på att hon skulle dyka upp, fortfarande ingen Thea. Vi sms:ade Agneta och sa att vi inte hittade henne. Hon ringde och sa att hon skulle komma. Sedan undertiden letade vi vidare efter henne, vi gick upp på övervåningen. Vem hittade vi där om inte Thea som låg i ett rum och tryckte. Snacka om att vi blev lättade! Vi sms:ade Agneta igen och sa att hon var hittat, och inget mer med det.
   Nu är jag trött och det är kallt ute, och mycket, mycket halt! Min häst har broddar på alla hovar, det känns super!

Och imorgon börjar skolan igen... That sucks!

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0