Jag kan inte få upp min kokosnöt!

Hej! Lite brist på fantasi när det gäller rubriken, så ni får ursäkta den. Hur som helst, min dag här hemma har varit rätt så seg. Vaknade halv 12, somnade sedan om och mamma väckte mig halv ett, eller då jag tittade på klockan var den faktiskt 32, så nästan halv ett. Det var jättehärligt att få sova så mycket, eller jag somnade vid fyra så, jag sov väl inte så länge egentligen.
   Jag har varit hemma hela dan, suttit vid datorn och sådant. Sedan kom min syster hit, Emelie, och visade mig sina nya naglar, de var fina!
   Jag följde med henne till stallet eftersom det är hennes stalldag idag, men jag följde med iallafall, ville träffa min sötnos till häst. Jag fick gå och hämta honom medans Emelie gjorde mat till honom.
   Han stod rätt så lång bort i hagen, vid ingång nummer två, men eftersom Anna och Täppas vad i hagen nedanför fick jag ändå gå till den större ingången mot paddocken. Jag ville inte gå i geggan så jag gjorde ett träns av grimman och grimskaftet. Jag backade honom så att jag kunde ställa mig på en sten och hoppa upp på honom, han är så duktig att han står stilla. Sedan gick vi, han lyder så bra även om han inte har bett i munnen.
   I stallet fick han mat och Emelie fick se hans nya vinröda täcke som han passar i jättebra, ett täcke vi fått fårn Agneta och Frida. Jättefint är det!

Och nu ska jag lyssna på musik och "sjunga" lite. Jag kan fortfarande inte, behöver nog professionell hjälp med den där biten.

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0