Inte kallt idag, men snö, hur tusan går det ihop?!

Heej! Idag var jag i stallet, innan jag åkte till stallet tillsammans med pappa så fick jag reda på att nästa år ska mamma och pappa åka till Thailand! Jag menar, HALLÅ?! Jag då? Ska dem bara lämna mig hemma ensam?! Fy tusan vad elakt. Så åker dem dagen efter jag fyller 18. Det är ju trevligt, men. Ändå, jag har pratat om att jag vill åka dit jättemycket nu. Så ska dem åka själva. Bara dumpa mig här!
   Sedan åkte jag och pappa till stallet. Jag satt och surade, men när vi väl kom fram till stallet och jag hälsade på Zally så blev det bättre.

Jag hämtade Ljúfur i hagen idag genom att rida barbacka, utan hjälp och rida med grimma och grimskaft. Det var busigt, jag vet. Men det var bara i hagen! Hade vatten och hö dag idag också. Så jag och pappa skulle till hagen och fylla på vatten i deras "hinkar", stora hinkar!
   Pappa sa att vi skulle ta fyrhjulingen, då fick jag åka på den första gången, pappa kärde dit, sedan sa han att JAG skulle köra tillbaka den! *Gulp* aldrig kört ju! Men då ska ni veta, att jag ÄGDE på att köra fyrhjuling! Ohja! Ni förstår, jag körde inte av vägen en enda gång, jag körde till stallet och stannade utanför och lämnade dunkarna med, inget vatten i. Sedan åkte jag uppför en brant backe till lilla stallet. Och fy tusan vad duktig jag är!

Btw, lite snö idag också, och det är 21 dagar kvar!

asf  dfh

/J




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Julia Honkavaara
Bor: Göteborg
Ålder: 20

Övrigt: Bloggen handlar om min vardag, fotografering, hästar och allt annat däremellan! Hoppas du kommer finna någonting jag skriver/lägger ut intressant, om inte - synd för dig. ;)




RSS 2.0